Rebre un missatge d’un client dient “La vostra web no funciona” pot generar pànic. Però és precisament en aquests moments quan cal mantenir la calma i actuar amb mètode.
El primer pas és confirmar l’abast del problema. Pot ser una incidència puntual (com un error de servidor temporal) o un problema generalitzat. Utilitza una eina de monitoratge com PingWeb.cat per comprovar si la teva web realment està caiguda i des de quines ubicacions.
Després, comunica’t amb transparència. Si la web està realment inoperativa, informa els teus clients que estàs al corrent de la situació i treballant per solucionar-ho. Un simple missatge clar pot evitar frustracions i pèrdua de confiança.
Un cop restablerta la normalitat, dedica uns minuts a analitzar la causa: ha estat un error de servidor, una actualització fallida, un problema amb el domini o amb el certificat SSL? Documentar aquests incidents t’ajudarà a prevenir-los en el futur.
I sobretot, no esperis que sigui un client qui t’avisi. Amb un sistema automàtic de monitoratge i alertes, seràs tu qui detecti el problema abans que ningú més ho faci.
