Com reaccionar quan un client t’avisa que la web no funciona

Bones pràctiques

Rebre un missatge d’un client dient “La vostra web no funciona” pot generar pànic. Però és precisament en aquests moments quan cal mantenir la calma i actuar amb mètode.

El primer pas és confirmar l’abast del problema. Pot ser una incidència puntual (com un error de servidor temporal) o un problema generalitzat. Utilitza una eina de monitoratge com PingWeb.cat per comprovar si la teva web realment està caiguda i des de quines ubicacions.

Després, comunica’t amb transparència. Si la web està realment inoperativa, informa els teus clients que estàs al corrent de la situació i treballant per solucionar-ho. Un simple missatge clar pot evitar frustracions i pèrdua de confiança.

Un cop restablerta la normalitat, dedica uns minuts a analitzar la causa: ha estat un error de servidor, una actualització fallida, un problema amb el domini o amb el certificat SSL? Documentar aquests incidents t’ajudarà a prevenir-los en el futur.

I sobretot, no esperis que sigui un client qui t’avisi. Amb un sistema automàtic de monitoratge i alertes, seràs tu qui detecti el problema abans que ningú més ho faci.

Trucs ràpids per una web estable.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Monitoritza la teva web. Gratis.

Crear Compte ara